Een vaak gehoorde opmerking in ‘ondernemersland’ is ‘inplannen werkt niet’. Ik ben het daar niet mee eens.

Ik ben eerder van mening dat je het merkt als iemand iets post omdat het op dat moment móet.

✍🏻 Ik ga liever op een moment dat ik er zin in heb en inspiratie heb m’n posts schrijven en uitwerken.

📅 En dan dus inplannen zodat die wel op een goed moment, bijvoorbeeld als mijn volgers online zijn, gepubliceerd worden. Zo kun je het schrijven en uitwerken van posts ook ‘batchen’. Door er een aantal tegelijk te maken, hoef je niet steeds terug in die ‘content-bubbel’ te kruipen. Dat scheelt je dan nog tijd ook.

En ja, voor het algoritme, je weet wel dat systeem dat bepaalt wie wat allemaal te zien krijgt, kan het wel eens zinvol zijn om online te zijn op het moment dat jouw post online komt. Maar dat kan altijd nog. Dan kost het je op dat moment alleen veel minder tijd en moeite.

Wat doe jij? Plan jij je posts vooraf in of plaats je altijd ‘in het moment’?


Inplannen, hoe dan?

Of kom je er maar niet aan toe om een goede planning te maken? Sluit dan eens aan bij Sociaal Plannen. Iedere 3e maandag van de maand komen we met een groepje ondernemers digitaal bij elkaar. We bekijken de inhaakkalender en ik deel tips & trics met je. Ook geven we elkaar inspiratie voor je posts de maand erop. Uiteraard kun je ook al je vragen stellen over je online vindbaarheid. Na een uurtje staat niet alleen jouw contentplanning voor de maand erna, je hebt ook inspiratie voor de inhoud en hebt weer nieuwe tips gekregen.