Nieuws

2e maandag in april; opruiming media

opruimen mediaEen up-to-date website scoort beter in zoekmachines! Sowieso wil je je bezoekers natuurlijk de beste ervaring bieden en helpen. Genoeg redenen om regelmatig je website te onderhouden. Weet je niet waar te beginnen? Als je iedere maand een stukje doet, blijft het overzichtelijk en behapbaar. Dit hele jaar al staat de tweede maandag van de maand in het teken van opruimen. In januari is de ‘Home-pagina‘ onder handen genomen. In februari hebben we aandacht besteed aan de overige pagina’s op je website. En in maart ging onze aandacht volledig uit naar de ‘linken‘ op je pagina. In april staan de media op de planning voor de grote opruiming. 

Lees “2e maandag in april; opruiming media” verder

Als je iedereen aan wilt spreken ……

…. spreek je niemand aan.

Ik kom het (heel) vaak tegen; ondernemers die hun doelgroep (te) breed willen houden. Want, ‘stel ik sluit iemand uit’, ‘ja maar die kan ik ook helpen’, ‘ik vind alles leuk’….

Durf keuzes te maken voor je doelgroep

Mijn mening is; als je iedereen aan wilt spreken, spreek je niemand aan. Reden dus om je doelgroep echt scherp vast te stellen; zoek jouw niche in de markt.

Wie is jouw ideale klant? Wie wil jij het allerliefste helpen? Dat zijn belangrijke vragen die je jezelf moet stellen. En natuurlijk, het zal nog steeds voorkomen dat iemand contact met jou opneemt die niet binnen je vastgestelde doelgroep valt. Geen probleem! Ik zeg ook niet dat je die dan niet moet helpen. Voor je communicatie is het echter wel belangrijk je doelgroep helder te hebben.

Lees “Als je iedereen aan wilt spreken ……” verder

Wat komt er voor het apenstaartje, oftewel de @?

e-mailadres

Je gaat voor jezelf beginnen en de eerste stappen zijn gezet. De naam is gekozen, de inschrijving bij de Kamer van Koophandel (KvK) is een feit en ook bij de Belastingdienst weten ze dat je begonnen bent. De volgende stap is het regelen van hosting, het registreren van je (web-)domein en het aan (laten) maken van een e-mailadres. Maar welke kies je? En waarom is een algemeen ‘info@’-adres niet altijd de beste keuze?

Lees “Wat komt er voor het apenstaartje, oftewel de @?” verder