2e maandag in augustus; opruiming CTA’s

opruiming CTA'sDit jaar staat de tweede maandag van de maand in het teken van opruimen. Door iedere maand een stukje van je website aan te pakken, valt het werk wel mee. En op deze manier blijft je website toch up-to-date. Deze tweede maandag in augustus is het tijd voor actie! Hiermee bedoel ik tijd om je ‘call to actions’ (oproep tot actie) eens onder de loep te nemen; tijd voor opruiming van CTA’s. 

Het doel van je website is toch over het algemeen om ‘op te roepen tot actie’. Dit kan van alles zijn, van het bestellen van een product tot het invullen van een contactformulier of het inschrijven voor een nieuwsbrief. Dit noemen we allemaal ‘call to actions’. Oftewel, iedere website heeft waarschijnlijk een call to action (CTA). Een CTA is vaak een knop, afbeelding of tekst (klik hier). Belangrijk is in ieder geval dat hij opvalt en het voor de bezoeker direct duidelijk is wat de bedoeling is.

Opruiming CTA’s

Je kunt denken, wat valt er nou op te ruimen aan een CTA? Maar, is het doel van je website inderdaad hetzelfde gebleven? Of heb je bijvoorbeeld inmiddels een weggever waar je aandacht voor wilt? Staan de CTA’s nog op de juiste plaatsen? Of zijn er pagina’s bijgekomen die nog geen CTA hebben en waar er wel één zou kunnen (of moeten) staan? Hebben de CTA’s nog de juiste kleur? Of vallen ze inmiddels minder goed op door andere kleuren die op de website bijgekomen zijn? Kloppen de teksten van de CTA’s nog? 

Allemaal punten die je gedurende het jaar snel over het hoofd ziet, maar die wel belangrijk zijn en het verschil kunnen maken. 

Laat je de opruiming graag aan anderen over?

Een website up-to-date houden heeft niet altijd je aandacht of prioriteit, toch is het wel belangrijk. Wil je graag hulp of ondersteuning bij bijvoorbeeld de opruiming contactgegevens? Neem contact met me op.  

Meer berichten in deze categorie:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.