Laatst kreeg ik de vraag wat een optimale online vindbaarheid nu precies is.
Daar is natuurlijk geen eenduidig antwoord op te geven, want dat is per persoon anders. Het betekent in ieder geval ‘zo goed mogelijk’.
Oftewel het best denkbare resultaat ……. voor jou!

Optimaal voor een bodybuilder of een marathonloper?
Om het te verduidelijken even een vergelijking met voeding voor topsporters. Zij willen ook graag een optimaal dieet. Maar dat optimale dieet zal er voor een bodybuilder anders uitzien dan voor een marathonloper. De behoefte van je lichaam is nu eenmaal anders bij deze beide sporten.
En zo zal een optimale online vindbaarheid voor een lokale ondernemer die alleen fysiek en dus lokaal werkt er heel anders uitzien dan voor een ondernemer met een online dienst of webshop.
Hobby of business?
Daarnaast is het afhankelijk van hoeveel tijd en geld je er in wilt stoppen. Als je de marathon loopt als hobby, zal je waarschijnlijk minder tijd en geld besteden aan je training dan wanneer het je vak is en je er van leeft.
Wat optimaal is, zal dus afhankelijk zijn van je doel, tijd en middelen. Om dan met die onderdelen het voor jou best mogelijke resultaat te behalen.
Te veel kan ook
Persoonlijk hoef ik namelijk geen 100 klanten op een dag te krijgen. Als dat mijn resultaat zou zijn, dan heb ik er te veel tijd of geld in gestopt.
Maar de grote supermarkt in de stad zal met een resultaat van 100 klanten wellicht niet tevreden zijn.
Optimale online vindbaarheid
Als korte omschrijving van wat ik doe, gebruik ik op dit moment ‘Ik ondersteun ondernemers bij het behalen van een optimale online vindbaarheid!’.
Ik kijk dan dus samen met jou als ondernemer naar wat jij zou willen bereiken en wat je daarvoor over hebt. Een optimale inzet van tijd en geld voor het behalen van je doel dus.
Vragen?
Heb je hierover nog vragen? Laat het me vooral weten! Ik kijk graag met je mee.