Al die moeite voor een mesthoop?

β€˜Waar wil ze nu weer heen?’ hoor ik je denken. Voor een mesthoop ga ik echt geen moeite doen. Maar, weet je dat zeker?

Van ondernemers hoor ik heel vaak dat ze beginnen met een Seo- cursus, want die zoekwoorden op hun website, ja die zijn belangrijk. En die website dus ook. En ja ja, ook de sociale media kanalen moeten tip-top in orde zijn. Helemaal opgemaakt en al, dus ook daar gaat weer tijd inzitten. En dan zit je week er wel weer op, dus voor iets anders heb je echt geen tijd.


Mesthoop of moestuin?

Wil je ook een vruchtbare moestuin?

Maar… je voelde deze maar vast al aankomen…. dan word je direct gevonden in de zoekmachines, want tja waar anders, en dan? Hoe zie je er dan uit? Als een mesthoop? Of als een vruchtbare moestuin waar van alles groeit en bloeit? Ik heb het dan over de vermelding echt binnen Google, want daar vind nog steeds 98% van de zoekopdrachten plaats.

De vermelding die, als het goed is, binnen Google rechts in beeld verschijnt. Deze heb je zelf in de hand. Toch leuk als jouw potentiΓ«le klanten daar al een beetje ‘verliefd’ op je worden; je daar al leren kennen en wellicht zelfs vertrouwen. Lijkt mij beter dan wanneer ze hier op een soort mesthoop stuiten.


Op naar een vruchtbare moestuin

In de Basisles Google Bedrijfsprofiel deel ik met je hoe je deze volledig, goed en aantrekkelijk kunt inrichten. Dan is al die andere moeite die je doet om gevonden te worden tenminste ook niet voor niets.

Meld je vandaag nog aan voor een Basisles Google Bedrijfsprofiel, zodat ook jouw mesthoop een vruchtbare moestuin voort kan brengen.


Ik nam er ook een podcast over op