Laat klanten jou vinden!

Door een betere online vindbaarheid.

Je weet hoe belangrijk het is om online gevonden te kunnen worden. Potentiële klanten gaan namelijk op internet op zoek. Ook naar jou. Zeker nu het telefoonboek en de Gouden Gids niet meer op papier worden uitgegeven.

Ook jij wordt ge-Googled

Je gaat (ook) naar offline netwerkbijeenkomsten en doet daar je contacten op. Maar ook die contacten gaan jou waarschijnlijk vervolgens online opzoeken. Vroeg of laat word ook jij ‘Ge-Googled’. Dan is het handig als ze je daar ook kunnen vinden en de kennismaking daar verder kan gaan.

Offline = online

Hoe fijn zou het zijn als het beeld wat potentiële klanten online van je krijgen volledig klopt met de offline werkelijkheid. Dat je je online net zo op je gemak voelt als tijdens een offline ontmoeting. Hoe helpend is het als jouw online aanwezigheid aanvullend werkt op fysieke contactmomenten.

Maar

  • Waar begin je?
  • Wat is nu echt belangrijk om te doen?
  • En wat kun je gerust laten?
  • Hoe zorg je ervoor dat je ook nog eens consistent aanwezig bent?
  • En alles online niet alleen up-to-date, maar ook actueel is?

Laat mij je helpen!

Met de 1-op-1 trajecten Kern, Groei of Optimaal is er altijd een traject dat bij jou past.

foto persoonlijke trajecten CarMos

De werkwijze van Caroline is sprankelend, voortvarend, enthousiast en professioneel.

Eva-Maria Velmans

In 3 maanden naar een betere online vindbaarheid?

Dat kan met een persoonlijke traject bij CarMos al vanaf 1.499,-

Benieuwd welk traject geschikt is voor jou? Laten we kennismaken

Klaar voor een volgende stap?!

Tijdens een netwerkbijeenkomst sprak ik Karin. Zij was al een tijdje ondernemer en klaar voor een volgende stap en meer klanten. Online aanwezigheid was hiertoe de sleutel. Daar begint immers de zoektocht van de nieuwe klanten.

Maar, hoe moet dat dan? Waar moet ik beginnen? En heeft het wel zin om online iets te doen als je niet alle dagen actief wilt zijn op sociale media? En die techniek van het instellen en plaatsen op sociale media of aanpassingen aan haar website, daar had ze al helemaal niets mee. Het plan om beter online gevonden te worden was bij haar dus weer in de kast beland.

Maar, na ons korte gesprek zag ze weer mogelijkheden en was ze echt klaar om aan de slag te gaan. We planden meteen een afspraak om verder te praten.

Alles stap voor stap

Een week later zaten we bij elkaar en hebben we op een rijtje gezet wat er voor haar nodig is om online gevonden te worden. Welke (sociale) media passen bij haar en bij haar potentiële klanten? En die website, wat moeten we daarmee? En wat wil je uitstralen? Zo maar een paar zaken die we uitgezocht en bepaald hebben.

De eerste stap hebben we ook direct gezet door het Google Bedrijfsprofiel aan te maken. Op die manier kon Google alvast zijn werk gaan doen. De vindbaarheid daar heb je namelijk niet van de ene op de andere dag.

De maanden daarna zijn we stap voor stap aan de slag gegaan met de verschillende onderdelen van haar online vindbaarheid. Kleine behapbare en praktische stappen die steeds concreter werden.

Traject CarMos

Zelf actief aan de slag

Karin ging steeds thuis aan de slag met de opdrachten. Deze zijn ondersteund met online modules, zodat je het altijd terug kunt kijken.

In de  1-op-1 gesprekken maakten we alles vervolgens compleet en concreet. Ook met de techniek van zowel haar sociale media als haar website raakte zij zo stap voor stap vertrouwd.

De eerste stappen in online vindbaarheid maakten we samen. We bedachten welke contentvorm aan zou sluiten bij haar doelgroep en wat hiervoor nodig was. Ook bepaalden we de frequentie van posten. Alles stap voor stap. Hierdoor kwam niet alles tegelijk en voelde het niet overweldigend. Zo groeide het vertrouwen om online niet alleen vindbaar, maar toch ook zichtbaar te zijn.

Ritme dat werkt

Na een half jaar had Karin een ritme te pakken wat voor haar werkt; gemiddeld 3 keer per maand een post op sociale media. Dit is voor haar haalbaar en bleek, in combinatie met alle andere aanpassingen, voldoende om nieuwe klanten aan te trekken. Soms wat meer, soms wat minder. En met een mooie afwisseling van soorten content, met of zonder foto of video van haarzelf, bereikt ze nu haar doelgroep goed.

Zelfstandig verder

Sinds dit persoonlijke traject, kan Karin het zelf. Zij wordt inmiddels online goed gevonden door haar potentiële klanten. Die volgende stap is echt gezet. Nieuwe klanten weten haar te vinden. We hebben nog regelmatig contact via de sociale media, want ik blijf haar natuurlijk wel volgen.

Benieuwd welk persoonlijk traject aansluit bij jouw wensen?

De samenwerking met Caroline is altijd fijn en houdt je up-to-date. Ze luistert goed en denkt met je mee. Daardoor blijft je marketing via social media goed bijgehouden en sluit het aan bij wat je als ondernemer nodig hebt. Ik vind een samenwerking met Caroline een absolute aanrader!

Bianca Wijngaards

Wat past bij jou?

Ook voor jou is een goede online vindbaarheid mogelijk, als je maar de (voor jou) juiste stappen zet. Daar help ik je mee.

Ik vind het belangrijk dat het op jouw manier gebeurt. Dus niet ‘zo heurt het’, maar ‘wat past bij jou’. We gaan samen aan de slag. Ik neem je mee in de stappen die nodig zijn om het voor jou constructief op te zetten.

Dus geen ‘one-size-fits-all’, maar echt afgestemd op jouw wensen en verlangens. Je doet het uiteindelijk wel zelf, waardoor je er daarna ook zelf mee door kunt. Tijdens onze samenwerking krijg je het vertrouwen dat je het zelf kunt.

Dit kun je verwachten:

  • We beginnen natuurlijk bij het begin, wie ben je, waarom doe je wat je doet, voor wie en waarmee doe je dit? Dit doen we in een fysieke of online startbijeenkomst.
  • We bekijken wat er online al aanwezig is en wat er zou moeten zijn. Hiervoor zetten we ook direct de eerste stappen, zodat de online vindbaarheid direct een boost krijgt.
  • Hierbij pakken we ook meteen je uitstraling mee; visuals, logo en kleuren bepalen online nu eenmaal een groot deel van je uitstraling.
  • Heb je nog geen (goede) website? Dan gaan we ook daarmee aan de slag. Sowieso is het belangrijk dat alles online op elkaar aansluit. En natuurlijk dat het past bij wie jij op dit moment (offline) bent.
  • Als bovenstaande stappen zijn gezet, maken we een plan voor de toekomst. Zo zorgen we er ook direct voor dat je er vertrouwd mee raakt en het een gewoonte wordt.
  • Na 3 of 6 maanden, afhankelijk van het traject, ben jij er klaar voor om consistent online gevonden te worden. En je hebt de handvatten om hiermee door te gaan.

Eerst kennismaken?

Benieuwd wie ik nu eigenlijk ben?
En of we überhaupt een goede match zijn?

Je leert me wellicht al beter kennen op mijn Instagram Account @CarMosCommunicatie.

Maar we kunnen natuurlijk ook gewoon even bellen: 06 24 54 88 24

Werk met mij
Hoe ziet zo'n 1-op-1 traject er dan uit?

Tijdens een 1-op-1 traject gaan we gedurdende 3 of 6 maanden aan de slag met alles wat er van jou online te vinden is, of moet zijn.

We beginnen bij het begin; wie is jouw doelgroep en waar vind je hen? Ook bepalen we hoe jij graag online gevonden wilt worden.

Vervolgens gaan we alles op die manier inrichten. Tot slot geef ik je tips, inspiratie en handvatten om jouw online vindbaarheid op orde te houden.

Hoe vaak zien we elkaar (digitaal)?

1 keer per maand spreken we af. We bekijken dan wat je gedaan hebt en waarmee we verder kunnen. Aan het einde krijg je weer een stukje huiswerk mee, zodat we echt stappen zetten.

Doe jij het voor mij?

Afhankelijk van het gekozen traject voer jij de aanpassingen zelf door, doen we het samen of pak ik het voor je op. 

Alles is hierin in principe mogelijk. Hierover maken we aan het begin goede afspraken.

Waarmee gaan we aan de slag?

In een persoonlijk traject bekijken we jouw volledige online vindbaarheid. We beperken ons dus niet tot de online zichtbaarheid op sociale media, ook je website en Google Bedrijfsprofiel krijgen ruimte in het traject.