‘Gewoon een post die je op Insta plaatst ook op je Google Bedrijfsprofiel plaatsen’. Een tip van mij aan een ondernemer. Haar reactie ‘Op Insta en op Google? Maar dan zien ze daar hetzelfde als op mijn Insta-profiel is dat wel nuttig?’

Ik was even verrast door deze reactie. Schijnbaar is er dus bij ondernemers nog weinig bekend over het Google Bedrijfsprofiel.

Je Google Bedrijfsprofiel, of Google MijnBedrijf zoals het ook wordt genoemd, is namelijk iets heel anders dan je sociaal media kanalen.


Overlap in volgers

Ja, je hebt vaak een overlap in volgers op Insta, Facebook of LinkedIn. Zij volgen jou bewust maar ook daar kun je gerust nagenoeg dezelfde posts plaatsen. Het algoritme laat namelijk lang niet alles aan al je volgers zien. Komt nog bij dat je volgers helemaal niet bezig zijn met wat jij post. Meestal zijn ze met zichzelf bezig en met wat op dat moment voor hen interessant is, …. of niet.


Insta en Google; ander doel

Maar niemand volgt jouw Google Bedrijfsprofiel. Hier plaats je dus ook geen updates om je volgers op de hoogte te brengen. Nee, hier plaats je;

  • Om iemand die jou via de zoekmachine heeft gevonden te boeien.
  • Om hem of haar alvast kennis met jou te laten maken.
  • Om ze te verleiden naar je website te gaan.
  • Of om je juist wel te gaan volgen op je sociale media om maar niets meer te missen.

Insta en Google; andere doelgroep

Kortom, ander doel maar vooral een andere doelgroep. Een extra en nieuwe doelgroep die jou bewust heeft gezocht. Een super interessante doelgroep dus. Laat jij die kans aan je voorbij gaan? Of ga je je posts voortaan (ook) op je Google Bedrijfsprofiel plaatsen?


Weet je niet hoe of waar te beginnen?

Sluit dan donderdag 7 september aan bij de Basisles Google Bedrijfsprofiel. We gaan dan in op wat een goed ingericht en up-to-date Google Bedrijfsprofiel jou als ondernemer kan brengen.