
‘Ik vind Instagram maar niets, moet ik daar echt iets mee?’ Een uitspraak van een opdrachtgever van mij zo’n 2 jaar geleden. Niets moet natuurlijk, maar als we heel eerlijk waren, zat daar wel haar doelgroep.
We spraken af dat we het zouden proberen. Doorplaatsen van nagenoeg hetzelfde bericht als in haar nieuwsbrief en op Facebook was niet veel extra werk en ik zou het voor haar doen en bijhouden. Als er dan een reactie nodig was, zou ik haar daar op attenderen zodat zij kon reageren. Ik ben namelijk van mening dat dat niemand beter kan dan de ondernemer zelf.
We zijn inmiddels 63 posts verder. Niet super veel, maar genoeg om gevonden te worden.
Laatst hadden we weer een overleg en bespraken we alle kanalen. Sociale media is nog steeds niet haar prioriteit en dat is ok, dat doe ik namelijk voor haar. Maar, de meeste nieuwe klanten komen inmiddels via Instagram. Geweldig! Wat blijkt, er zijn een aantal influencers die haar merk promoten en hiermee indirect haar diensten.
Een mooi succesverhaal hoe je online vindbaar kunt zijn zonder zelf continu met sociale media bezig te zijn.
Is sociale media ook niet jouw hobby? Stuur me een DM, dan bespreken we wat voor jou toch mogelijkheden zijn om online gevonden te worden.