Heb je daar ooit al wel eens bij stilgestaan? Iemand die jou volgt op Insta, Facebook of LinkedIn, ziet jouw posts wellicht af en toe voorbij komen. Deze staat dan tussen andere posts en stories die allemaal om aandacht vragen. Jouw volger heeft ooit bedacht dat het goed of leuk zou zijn om jou te volgen. Maar zolang het alleen volgen is en er zelden tot nooit direct contact is, is het niet veel meer dan een volger.


Op zoek naar jou!

Hoe anders is dat op Google. Daar kom jij niet zomaar spontaan bij iemand langs die aan het scrollen is. Tenzij je gaat adverteren natuurlijk. Nee, binnen Google of andere zoekmachines gaat iemand bewust op zoek. Als jij dan voorbij komt, voldoe je dus aan de zoekopdracht. Oftewel zij of hij is op dat moment echt op zoek naar jou!

Dat is dus direct een warmer contact dan iemand waar jij zomaar tussendoor voorbij komt in haar tijdlijn als zij er wellicht niet op zitten te wachten.

Als je er zo eens over nadenkt en bij stilstaat, wordt vindbaarheid ineens toch belangrijker dan zichtbaarheid, toch?


Hoe je dit het beste aan kunt pakken?

In de Basisles Google Bedrijfsprofiel geef ik je hiervoor de eerste tips.

N.B.: Wil je meteen doorpakken? In mijn 1- op-1 traject neem ik je stap voor stap mee in naar een optimale online vindbaarheid. Laten we gewoon eens afspreken om te bekijken wat jou het beste zal helpen bij jouw online vindbaarheid en welke weg jou warme contacten op zal leveren.