… dat ze je gaan Google-en!’

Mijn inmiddels standaard reactie als iemand vraagt waarom een Google Bedrijfsprofiel belangrijk is. Zeker als ondernemers aangeven klanten alleen te krijgen uit Insta of uit netwerken.


Doe jij dat niet dan?

Want, zeg nou zelf, doe jij dat niet dan? Voordat ik echt in contact ga met iemand of klant word, zoek ik diegene altijd even op. Gewoon om nog iets meer te weten te komen. Ook zaken die ze er bijvoorbeeld niet zelf op hebben gezet. Wellicht sportuitslagen of andere hobby’s. Weet ik meteen of we wellicht meer raakvlakken hebben.


Indicatie dat jij je onderneming serieus neemt

En dan komt dus op mijn laptop rechts in beeld je Google Bedrijfsprofiel. Met, als het meezit, een aantal mooie reviews. En idealiter nog je diensten, producten en posts. Voor mij persoonlijk een  indicatie dat jij je onderneming serieus neemt. Maar hierin ben ik wellicht bevooroordeeld.


Onder de juiste naam?

Heb je dus geen Google Bedrijfsprofiel, of is deze niet te vinden op je eigen naam en/of je (huidige) bedrijfsnaam, dan ben veel minder zichtbaar. En zijn er bijvoorbeeld ook geen foto’s van jou te vinden op je Google Bedrijfsprofiel?  Dan weet ik niet zeker dat jij het bent.  Google wil nog wel eens verkeerde foto’s laten zien namelijk.


Kortom, het is een must

Kortom, naar mijn mening is een Google Bedrijfsprofiel een must voor iedere zichzelf respecterende ondernemer.

Als je dit zo leest en op je in laat werken, dan is het toch een ‘no-brainer’? Dan hoef je er toch niet over na te denken of je wel een Google Bedrijfsprofiel aan moet maken? En het is nog gratis ook.


Waar te beginnen?

Weet je niet waar je moet beginnen?

Vraag nu gratis de eerste 5 stappen aan!