Afgelopen dinsdag volgde ik een masterclass over Instagram en dan met name over social selling. Heel toepasselijk deze week, want vandaag is het de verjaardag van Instagram. Insta bestaat vandaag 12 jaar.

Zelf ben ik zakelijk 4 jaar en privé reeds 9 jaar actief op Insta. Op dat moment was ik werkloos en als communicatie expert zag ik al de toegevoegde waarde van je vindbaarheid, ook als werknemer.


‘Wat doe jij?’

Naast de masterclass was het een netwerkbijeenkomst. Dus ook nog mooie gesprekken kunnen voeren met ondernemers. Dan komt natuurlijk de vraag ‘Wat doe jij?’. Een onderdeel van mijn antwoord is dat ik een live-dag organiseer ‘Boost je lokale vindbaarheid’ over met name Google MijnBedrijf.


Alleen inrichten gaat je niet helpen

Als reactie kwam er meerdere keren; ‘O ja, die heb ik ingericht…….’ en dan was het stil. Eeehhh,… dan gaat het je niet helpen. Ook bij bijvoorbeeld Facebook. Instagram of LinkedIn krijg je geen nieuwe klanten als je alleen maar een account inricht. En daar verwacht je het ook niet. Waarom zou het bij Google dan wel voldoende zijn?


Ook jij kunt bovenaan staan in Google

Hoe je er wel voor kunt zorgen dat Google je gaat helpen, bespreken we dus in de interactieve live-dag ‘Boost je lokale vindbaarheid’. En natuurlijk wordt hiermee ook je landelijke vindbaarheid een stuk beter. Landelijk kan ik je echter niet beloven dat je als kleine ondernemer bovenaan in Google komt. Lokaal durf ik je dat wel te beloven.


Doe je mee?

Doe je mee? Het wordt een inspirerende, interactieve dag. Inclusief wat lekkers bij binnenkomst, lunch en een uur naar buiten met een natuurcoach. Je gaat naar huis met een frisse blik op je onderneming, een bijgewerkt Google MijnBedrijf en handvatten om jouw lokale vindbaarheid een boost te geven.

Alle informatie en data zijn te vinden op mijn website onder ‘Boost je lokale vindbaarheid’.