Niet alleen je website (als je die al hebt) heeft regelmatig aandacht nodig, ook je sociale media kanalen verdienen dit. Om het behapbaar te houden, gaan we dit iedere 4e maandag van de maand bijhouden, de #4emaandagvandemaandupdate.

Op de 2e maandag van de maand kun je dan je website onderhouden met de #2emaandagvandemaandopruiming. Mocht je dus zowel je website als je sociale media up-to-date en schoon willen houden, dan kun je hier om de maandag mee aan de slag. Tenzij een maand 5 maandagen heeft natuurlijk 😉, dan heb je een extra maandag vrij.

Dit jaar heeft december strikt genomen geen 4e maandag; het is vandaag 2e Kerstdag en dus een zondag in Nederland. Toch wil ik ook deze maand je aandacht vragen voor een stukje updaten van je sociale media. Op deze ‘4e maandag’ van december bekijken we je aanbod en prijzen.


Is er iets veranderd in je aanbod en prijzen?

Om met deze up-date aan de slag te gaan is natuurlijk de eerste belangrijke vraag ‘Is er iets veranderd?’. Als er niets is afgevallen, aangepast of toegevoegd, wordt deze up-date een stukje makkelijker 😉. Maar, hoe vaak komt het bij jou als ondernemer voor dat er gedurende het jaar niets verandert? Al is het maar een bewoording. En nu aan het einde van het jaar dus eventueel ook de prijzen. Denk er anders nu nog even over na wat je voor het nieuwe jaar aangepast wilt hebben.

Goed om, ook als je denkt dat er niets veranderd is of hoeft te worden, deze up-date toch even door te lopen.


Wat staat waar online?

We trekken hem deze keer iets breder dan de reguliere sociale media. Staat jouw aanbod nog ergens anders online dan op je eigen website?

Denk hierbij om te beginnen aan Facebook. Hier kun jij je aanbod plaatsen onder ‘services’. Kloppen deze nog helemaal? Sta je er nog voor 100% achter? En de prijzen, moeten die nog aangepast worden?

Datzelfde geldt voor je Google Bedrijfsprofiel (MijnBedrijf). Ook hier staat het onder ‘services’. Is je gehele aanbod hier terug te vinden? Of in ieder geval het aanbod waarop je gevonden wilt worden?

Maar, wellicht staat jouw aanbod ook bijvoorbeeld op een website van een leverancier, afnemer of branchevereniging. Zorg dat je weet waar jouw aanbod allemaal weergegeven staat en laat het, indien nodig, aanpassen.

Heb je nog vragen? Neem gewoon contact met me op via bijvoorbeeld het contactformulier of een direct bericht.