2e maandag in september; opruiming keywords

opruiming keywordsDit jaar staat de tweede maandag van de maand in het teken van opruimen. Door iedere maand een stukje van je website aan te pakken, valt het werk wel mee. En op deze manier blijft je website toch up-to-date. Deze tweede maandag is het ook de week van de alfabetisering, een mooi moment voor een opruiming keywords.

En weer hoor ik je denken ‘wat valt daar nu aan op te ruimen?’ Nou, meer dan je denkt :-).  Keywords, oftewel zoekwoorden, zijn de woorden die gebruikers intypen in hun zoekmachine (Google, Bing, Yahoo etc.). Dit zijn dus de termen waarmee je klanten ook jouw diensten zoeken en hopelijk vinden. Maar, kloppen die nog wel?

Kloppen de zoekwoorden nog?

Je bezoekers kunnen veranderen. De manier waarop je potentiële klanten zoeken kan veranderen. Allemaal aandachtspunten om jaarlijks kritisch te bekijken. Wellicht wil je inmiddels op andere keywords gevonden worden. Maar, dat niet alleen. Kijk ook eens kritisch welke zoekwoorden je gedurende het afgelopen jaar per pagina hebt gekozen. Voor de vindbaarheid van je website is het niet handig om hetzelfde zoekwoord voor meerdere pagina’s te gebruiken. Zonder dat je het door hebt, kan dat er echter wel insluipen. Goed dus om jaarlijks kritisch te bekijken.

Geen dubbele zoekwoorden

Maak je gebruik van Yoast?

Heb je een website in WordPress? Dan gebruik je voor je SEO wellicht de tool Yoast. Hierin kun je een ‘focus keyphrase‘ ingeven. Een heel handig hulpmiddel en zeker een aanrader. 

Laat je de opruiming keywords graag aan anderen over?

Een website up-to-date houden heeft niet altijd je aandacht of prioriteit, toch is het wel belangrijk. Wil je graag hulp of ondersteuning bij bijvoorbeeld de opruiming keywords? Neem contact met me op.  

Meer berichten in deze categorie:

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.