Weer een extra kanaal erbij om te onderhouden…… ik hoor het vaak als ik ondernemers wijs op Google Bedrijfsprofiel (voorheen Google MijnBedrijf of MyBusiness)

En ja, het is inderdaad weer wat extra werk. Maar volgens mij zeker de moeite waard.


Voor wie doe jij het?

Wordt het je te veel? Ga dan eens goed nadenken over alles wat je doet. Wat is het doel? Voor wie doe je het? Wie is je ideale klant? En belangrijker nog, waar is deze actief?

Als je alles op een rijtje zet, weet ik één conclusie zeker; ook jouw doelgroep gebruikt Google! Toch?

Dan is de keuze of jij daar wel of niet vindbaar moet zijn volgens mij ook snel gemaakt. Een dikke JA lijkt mij.


Aanbieders in de buurt

Maar, hoe zorg je nu voor een optimale vindbaarheid op Google? Dat heb je voor een deel zelf in de hand met Google Bedrijfsprofiel. Alles wat je daar doet, wordt zichtbaar in Google zoeken en Google maps. En hier wordt meteen duidelijk waarom Google juist voor ondernemers die lokaal werken, zo veel toegevoegde waarde heeft.

Tegenwoordig wordt Google veelvuldig ingezet om te kijken naar ‘aanbieders in de buurt’ en voilà, dat ben jij :-).

En als er niet specifiek op ‘in de buurt’ gezocht wordt, geeft Google het toch als eerste optie(s).

Als jij zorgt voor een optimaal ingericht account, kun ook jij bovenaan in Google komen. En wie wil dat nu niet?

Meer weten? ‘Booster online vindbaarheid’.